راهکار مدیریت نگهداری و تعمیرات (Asset & Maintenance Management)

راهکار مدیریت نگهداری و تعمیرات

کارکرد این راهکار پوشش فرآيندهای مرتبط با تعریف و نگهداری اطلاعات دارایی‌ها (Asset & Maintenance Management) و برنامه‌ریزی نگهداری تعمیرات پیش‌گیرانه (Preventive Maintenance)، فرآيند اقدامات اضطراری و اصلاحی (Emergency/Corrective Maintenance)، مدیریت دانش نگهداری تعمیرات (Maintenance Knowledge Management) و تدوین گزارشات و داشبوردهای Maintenance Management می‌باشد.

استفاده از سیستم نرم‌افزاری پریماورا یونیفایر (Primavera Unifier) تنها محدود به چرخه زندگی پروژه (Project Life cycle) نبوده و می‌توان پس از پروژه نیز در مراحل نگهداری و بهره‌برداری از واحد تولیدی از آن استفاده نمود. در این راستا نرم‌افزار Unifier قابلیت‌های اختصاصی جهت پشتیبانی از فرآیندهای مربوط به این حوزه را دارد.

با پیاده‌سازی این سیستم به صورت کامل سه ماژول به شرح زیر قابل استفاده می‌باشد:

  • مدیریت دارایی‌ها (Asset Management)
  • مدیریت نگهداری و تعمیرات (Maintenance Management)
  • مدیریت متریال و انبار (Material Management)

ماژول مدیریت دارایی‌ها

در این ماژول تمامی دارایی‌های فیزیکی با تمامی مشخصه‌ها و اطلاعات ثبت شده و اطلاعات آنها به روزآوری می‌شود. اجزای اصلی این ماژول عبارتند از:

  • طراحی و پیاده سازی فرآیند تعریف دارایی‌ها (Assets)
  • ثبت شاخص‌های کارکرد دارایی (Meter)
  • طراحی و پیاده‌سازی فرآیندهای الگو دارایی‌ها (Asset Template, Asset Creator)

 

مدیریت نگهداری و تعمیرات

پس از ثبت دارایی‌های فیزیکی تمامی پروسه‌های نگهداری و تعمیرات آنها به صورت Preventive/ Corrective و یا Emergency در نرم‌افزار یونیفایر پشتیبانی شده و دستور کارهای مربوطه به صورت خودکار و غیر خودکار در سیستم ایجاد، انجام و کنترل می‌شوند.

  • فرآیند کتابچه نگهداری و تعمیرات (PM Book)
  • فرآیند برنامه کار استاندارد (Job Plan)
  • فرآیند نگهداری و تعمیرات پیش‌گیرانه (PWO- Preventive Work Order)
  • فرآیند نگهداری و تعمیرات اصلاحی (CWO- Preventive Work Order)

مدیریت متریال

جهت کنترل مواد و قطعات یدکی مورد نیاز سیستم مدیریت متریال وظایف مربوط به ثبت کدینگ کالا و ثبت سندهای رسید انبار، و صدور انبار را بر عهده داشته و بالانس متریال به روز در اختیار مدیران و کارشناسان حوزه بهره‌برداری و نگهداری می‌باشد. همچنین گزارش‌های لازم جهت برآورد مواد و قطعات مورد نیاز و همچنین نیروی انسانی و ماشین آلات به صورت دوره‌ای در اختیار ذینغعان مختلف قرار می‌گیرد.

  • مدیریت انبار (Material Inventory Manager)
  • رسید متریال (Material Received)

مدیریت اسناد و مدارک

جهت نگهداری و آرشیو فایل‌ها، عکس‌ها و تمامی مستندات فنی و غیر فنی ماژول Document Manager از این ماژول پشتیبانی نموده و به صورت ساختار یافته تمامی مدارک و فایل‌های پیوستی را آرشیو و با سطوح دسترسی مشخص در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر به مطلب اختصاصی در مورد مدیریت اسناد مراجعه فرمایید.

نرم‌افزار موبایل (Mobile Application)

سیستم نرم‌افزاری پریماورا یونیفایر برنامه موبایل در سیستم عامل Android و IOS را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند به راحتی با استفاده از این قابلیت در سایت اطلاعات و مدارک مورد نظر را دسترسی داشته و پس از انجام کارهای محوله آخرین وضعیت را به روز نمایند. همچنین تصویرهای مربوط به قبل از انجام تعمیرات و یا چک‌ها را به همراه تصویرهای اتمام کار و فایل‌های مربوط به نتیجه تست و یا Certificate ها را پیوست نمایند.

 

خانهابزارهاراهکارهاوبلاگتماس