سیستم نرمافزاری پریماورا یونیفایر Unifier یک راهکار نرمافزاری قدرتمند از زیر مجموعههای نرمافزارهای Oracle Primavera میباشد که جهت اتوماسیون و مدیریت فرآیندهای مدیریت پروژه مورد استفاده قرار میگیرد. این راهکار با ارائه بهترین شیوهها (Best Practices) مراحل پیادهسازی فرآیندها و ماژولهای مختلف را تسریع میبخشد.
راهکار پریماورا Unifier با ارائه یک بستر مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) که به طور تخصصی در حوزه دانشی مدیریت پروژه طراحی و توسعه پیدا نموده است سازمانها را قادر میسازد به راحتی و در زمان کوتاه تمامی فرآیندهای جاری در پروژهها را به صورت کاملاً یکپارچه پیادهسازی نمایند.
در راهکار یونیفایر سه هسته کلیدی کنترل هزینه، کنترل زمانبندی و کنترل اسناد وجود دارد که فرآیندها در زمان پیادهسازی میتوانند با این سه هسته کلیدی در ارتباط بوده و به صورت یکپارچه تبادل اطلاعات انجام دهند. سیستم نرمافزاری پریماورا یونیفایر با استفاده از نرم افزار Gateway با سسیستم نرم افزاری Primavera P6 یکپارچه شده و امکان دریافت اطلاعات زمانبندی و بودجهریزی هزینه را میسر مینماید. شکل زیر این مفهوم را نمایش میدهد.
برخی از ماژولهای سیستم Unifier عبارتند از:
- مدیریت مدارک مهندسی
- مدیریت مناقصات
- مدیریت وظایف و فعالیتها
- مدیریت جلسات
- مدیریت تدارکات و سفارشهای خرید
- مدیریت قراردادها
- مدیریت تغییرات و کنترل تغییرات قراردادی
- مدیریت تامین منابع مالی
- مدیریت بودجه
- مدیریت صورت وضعیتها
- مدیریت پرداختها
- مدیریت جریان نقدینگی
- مدیریت کارهای اجرایی و امور کارگاهی
- مدیریت ریسک و موانع و مشکلات
قابلیتهای کلیدی
- بیش از صد فرآیند توسعه یافته با جریانهای کاری قابل پیکربندی و سفارشیسازی
- یکپارچگی دوطرفه با نرم افزار پریماورا Primavera P6 EPPM از طریق نرم افزار Gateway
- برنامه گوشیهای هوشمند جهت مدیریت فعالیتها و وظایف
- امکان برنامهریزی Top-Down و Bottom-Up
- استفاده از الگوها جهت استقرار و تنظیمات سریع
- بودجهریزی، برنامهریزی تعهدات مالی، مخارج و پایش واریانسها و همچنین پیشبینی امکان مدیریت جریان نقدینگی در سرتاسر چرخه کار سبدهای سازمان و پروژه
- ایجاد نمودارهای جریان نقدینگی برای پروژه، قراردادها، آیتمهای قراردادی و مراکز هزینه
- پیش بینی جریان نقدینگی در سطح سازمان
- پشتیبانی از انواع ارز در تراکنشهای مالی پروژه و امکان تبدیل ارزها بر اساس نرخهای ارزی (Multi Currencies)
- مدیریت قرارداد و مدیریت تغییرات
- مدیریت اسناد پیشرفته
- یکپارچهسازی با Oracle Business Intelligence جهت ارائه گزارشها و داشبوردها
- ردگیری اسناد و مکاتبات، Alerts، گزارش گیری و کنترل تطابقها
مدیریت ارتباطات و همکاری
سیستم یونیفایر با استفاده از محیطی کاملاً تحت وب و کاربرپسند، سازمان را در مدیریت تمامی اطلاعات درون سازمانی و پروژهای یاری میرساند. تمامی کاربران خارج و داخل سازمان میتوانند از یک محیط یکسان با سرعت بسیار بالا استفاده نمایند. درخواست اطلاعات، صورت جلسات، مدارک مهندسی و گزارشات روزانه از جمله اطلاعاتی هستند که به طور دائم توسط کاربران در پروژه تولید و استفاده میشوند. یونیفایر قابلیت ثبت سریع، دسترسی، تأیید و بازبینی اطلاعات را در چرخههای طراحی شده دارا میباشد.
برنامه موبایل IOS و Android
برنامه موبایل یونیفایر امکان ثبت اقدامات و فعالیتهای جدید و به روز رسانی آنها را به صورت Offline و Online برای کاربران ایجاد مینماید. پشتیبانی از روش Offline به کاربران اجازه میدهد بدون ارتباط با شبکه یا اینترنت، امور محوله خود را انجام داده و سپس در زمان اتصال به شبکه اطلاعات به صورت اتوماتیک به هنگام سازی میشوند.
تحت وب بودن Oracle Unifier یک زیرساخت کارآمد جمعآوری درخواستها و ایدهها را در سطح سازمان ایجاد مینماید. تمامی پروژههای پیشنهاد شده میتوانند در سناریوهای سبد پروژهها جهت انتخاب، اولویتبندی و تائید اضافه شوند.
مدیریت اسناد و فایلها (Document Manager)
پریماورا یونیفایر دارای یک ماژول قدرتمند جهت مدیریت اسناد میباشد. در Unifier میتوان دسترسی به مدارک را با سطوح کاملاً کنترل شده ایجاد کرد. برخی از قابلیتهای این سیستم امکان Check-in و Check-out، کنترل نسخ مدارک، جستجوی در متن برای تمامی اسناد Microsoft Office میباشد.
جریانهای کاری (Workflow)
یکی از مهمترین قابلیتهای سیستم پریماورا یونیفایر جریانهای کاری طراحی شده و پیادهسازی شده به بهترین شیوهها (Best Practices) میباشد. جریانهای کاری نرمافزار در کنار قابلیتهایی همچون فرم ساز، طراحی و ایجاد لیستها و همچنین واسطهای کاربری، یک زیرساخت منحصر به فرد جهت مدیریت فرآیندهای کسب و کار را فراهم نموده است.