ماژول مدیریت آرشیو فایلها، اسناد و مدارک
یکی از کلیدیترین قابلیتهای سیستم نرمافزاری پریماورا یونیفایر ماژول مدیریت اسناد و یا Document Manager میباشد . این ماژول وظبفه آرشیو و نگهداری تمامی فایلها و اسناد پروژه را در ساختار سلسله مراتبی، به همراه سطوح دسترسی با قابلیتهای مختلف را دارد. در واقع ماژول مدیریت اسناد (فایلها) دو وظیفه اصلی را در پروژه و یا سازمان دارد:
۱- ماژول مدیریت آرشیو اسناد (فایلها) یک قابلیت کلیدی در نرمافزار Primavera Unifier بوده که تمامی فایلهای پیوست شده در فرآیندهای مختلف را در ساختارهای از پیش تعیین شده نگهداری و در یک آرشیو متمرکز در اختیار تیم پروژه قرار میدهد.
۲- در این ماژول میتوان با استفاده از قابلیت Upload فایلها را به صورت دستهای به همراه ساختار فایل و فولدر در سیستم بارگذاری نمود. همچنین با قابلیتهای Export/Import اکسل متا دیتاها و یا مشخصههای اسناد را در سیستم ثبت کرد.
برخی از قابلیتهای این ماژول عبارتند از:
- تدوین ساختاری پویا و هوشمند طبق یک فرمول از پیش تعیین شده برای نگهداری فایلها و آرشیو آنها
- ثبت خودکار فایلهای پیوست شده در فرآیندها در مسیرهای مشخص شده نگهداری فایلها
- کنترل نسخ فایلها (Document Versioning) جهت نگهداری تمام نسخ داخلی و ویرایش شده فایلها
- امکان Check In/Out فایلها جهت اطمینان از عدم دوباره کاری
- امکان پیکربندی متادیتاهای مختلف روی فایلها جهت تسهیل جستجوی پیشرفته فایلها
- امکان جستجوی محتوای فایلها
- امکان خروج دستهای فایلها به صورت یک Zip file بر اساس انتخاب پوشه در ساختار اصلی و یا انتخاب چندین فایل در صقحه جستجو
- امکان ایجاد دسته بندیهای جدید روی فایلها بر اساس متادیتاهای تعریف شده (Discipline, Phase, Sub Phase,…)
- امکان دانلود فایلهای مدارک پروژه (Dossier) به صورت دسته ای با ساختار مشخص جهت ارائه به مرکز اسناد بهرهبردار پروژه
- اعمال سطوح دسترسی در تمامی فولدرها و فایلها از سطح کامل تا فقط دانلود و یا فقط نمایش اطلاعات
- ثبت سوابق تغییرات و همچنین سوابق دانلود فایلها در سیستم
- امکان Drag & Drop جهت آپلود فایلهای حجیم در همه فرآیندها
- نقشه گرافیکی استفاده از فایل ها در پروژه
- امکان خروج و ورود اطلاعات اسناد/ فایل ها در Excel