راهکار سیستم جامع اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)

راهکار سیستم جامع اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)

 سیستم  اطلاعات مدیریت پروژه PMIS شامل چندین ابزار به صورت یکپارچه می‌باشد که اکثر نیازمندی‌های شرکت‌ها و سازمان پروژه محور را با کیفیت بسیار بالا برآورده می‌سازد.

سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه

سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و ابزارهای مورد استفاده در مدیریت پروژه می‌باشند که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی اطلاعات موجود در یک پروژه طراحی و اجرا می‌گردند و مدیران پروژه‌ها از این ابزارها و تکنیک‌ها برای جمع‌آوری، یکنواخت‌سازی و توزیع اطلاعات به شکل الکترونیکی استفاده می‌کنند.

یک سیستم اطلاعات پروژه PMIS می‌تواند

در سطوح بالا، میانی و پایین مدیریتی و اجرایی در پروژه‌ها (شامل کلیه افراد شاغل و تاثیرگذار در پروژه) برای ارتباط با یکدیگر استفاده شود. سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه کمک شایانی به برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، اجرا و فرآیند اتمام پروژه می‌کنند. در هنگام برنامه‌ریزی فرآیندهای پروژه، مدیران پروژه می‌توانند از ابزار PMIS برای برآورد بهتر هزینه‌ها و بودجه استفاده نمایند.
ابزارهای اصلی استفاده شده در این راهکار سیستم‌های نرم‌افزاری پریماورا و یونیفایر (Primavera P6 EPPM & Primavera Unifier) می‌باشند که با زیرساخت‌هایی همچون Gateway جهت یکپارچه‌سازی و Power BI جهت ارائه گزارشات و داشبوردها پشتیبانی می‌گردد.

استفاده از بهترین راهکارهای نرم‌افزاری در پیاده‌سازی یک سیستم کاملاً یکپارچه

 

ابزارهای اصلی استفاده شده در راهکار سیستم اطلاعات پروژه Oracle، سیستم‌های نرم‌افزاری پریماورا و یونیفایر (Primavera P6 EPPM & Primavera Unifier) می‌باشند که با زیرساخت‌هایی همچون Gateway جهت یکپارچه‌سازی و Power BI جهت ارائه گزارشات و داشبوردها پشتیبانی می‌شود.

Oracle-Primavera-Architecture
PMIS-Architecture1

معماری یکپارچه جهت تحقق تمامی نیازمندی‌های تیم مدیریت پروژه

 

در راهکار یکپارچه اراکل پریماورا به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS) سیستم‌های P6 EPPM و Primavera Unifier تمامی فرآیندها جاری در پروژه را در فازهای مختلف به صورت کاملاً یکپارچه با یکدیگر و همچنین با برنامه زمانبندی و ماژول کنترل هزینه پشتیبانی می‌نماید.

معرفی خلاصه ابزارهای قابل استفاده در سیستم جامع اطلاعات مدیریت پروژه PMIS

پریماورا گیت وی (ابزار یکپارچه سازی)

Primavera Gateway

پریماورا گیت وی ابزاری جهت یکپارچه‌سازی سیستم‌های مختلف نرم‌افزاری پریماورا و همچنین سایر سیستم‌های سازمانی مانند SAP، و یا E Business Suite می‌باشد.

Primavera gateway
هوش کسب و کار (BI)

Microsoft Power Business Intelligence

راهکار هوشمند سازی کسب و کار شرکت مایکروسافت که در حال حاضر برترین BI دنیا بود و جهت ساخت گزارشات و داشبوردها به صورت یکپارچه با سیستم های نرم افزاری استفادهمی شود.

Oracle Business Intelligence

راهکار هوشمند سازی کسب و کار شرکت اراکل می باشد که با نرم افزارهای P6 و Unifier یکپارچه شده و می تواند سازمان را در اخذ گزارشات و خروجی های مختلف از سیستم ها به صورت برخط توانمند سازد.

dashboard power bi
پریماورا یونیفایر

Primavera Unifier

پریماورا یونیفایر یک بستر قدرتمند و یکپارچه جهت مدیریت تمامی فرآیندها و اقدامات اجرایی پروژه از مراحل آغاز تا اختتام پروژه می باشد.

Unifier
پریماورا P6 EPPM

Primavera P6 Enterprise Project Portfolio Management EPPM

سیستم نرم افزاری پریماورا پی ۶ که به صورت سازمانی و تحت وب با ماژول ها و قابلیت های مختلف به سازمانها در برنامه ریزی، بودجه ریزی، کنترل زمان، هزینه و منابع در پروژه های مختلف کمک می نماید.

Primavera P6 EPPM

ماژول های راهکار

  • مدیریت مدارک مهندسی (EDMS/ DCC)– مدیریت اسناد و مدارکی مهندسی شامل لیست مدارک مهندسی MDL، گردش تمامی نسخ (رویژن‌های) مدارک به صورت یکپارچه به همراه ده‌ها قابلیت منحصر به فرد.
  • مدیریت تامین کنندگان و مناقصات (Vendor Management and RFB)– مدیریت تمامی مناقصات از مرحله دریافت درخواست، استعلام، دریافت پیشنهادات، رفع ابهام و ارزیابی‌های فنی و مالی و نهایتاً انتخاب برنده با ارائه امکانات ویژه همچون پرتال اختصاصی تأمین کنندگان و فرآیندهای شناسایی، ارزیابی و تهیه لیست تأمین‌کنندگان (Vendor List)
  • مدیریت تامین تجهیزات (Procurement Management)– برنامه‌ریزی و کنترل انجام تمامی فعالیت‌ها و مراحل مرتبط با پروسه تامین تجهیزات از مرحله صدور درخواست (Material Requisition) تا تحویل در سایت پروژه
  • مدیریت ساخت و نصب (Field Administration and Construction Management)– برنامه‌ریزی و کنترل تمامی اقلام قابل تحویل در پروژه و همچنین مدیریت تمامی مراحل اجرایی در پروسه نصب، ساخت و اجرا
  • مدیریت ارتباطات پروژه (Communication Management)مدیریت تمامی فرآیندهای ارتباطات در پروژه شامل مکاتبات، درخواست اطلاعات (RFI- Request for Information)، پرسش و پاسخ‌های فنی (Technical Query)، تولید و توزیع اطلاعات و تولید و توزیع گزارش و داشبوردها
  • مدیریت صورت جلسات و اقدامات (Meeting and Action Items)– مدیریت تمامی جلسات پروژه از زمان درخواست تا برنامه‌ریزی، دعوت به جلسه، برگزاری و ثبت شرکت کنندگان و مصوبات و همچننین وظایف و کنترل تمامی اقدامات و وظایف تا زمان انجام آنها
  • کنترل هزینه در سازمان‌های کارفرمایی و یا پیمانکاری (Cost Control)– مدیریت و کنترل هزینه پروژه، طرح، سبدهای پروژه و کل سازمان از مرحله بودجه‌ریزی، تأمین بودجه، ثبت تعهدات شامل قراردادها، سفارشات خرید، درخواست‌های پرداخت و صورت وضعیت‌ها و همچنین تولید گزارش‌های مربوط به دفتر حساب پروژه به تفکیک مراکز هزینه Cost Sheet و جریان نقدینگی Cash Flow
  • زمانبندی و کنترل پیشرفت پروژه– مدیریت برنامه‌های زمانبندی به صورت یکپارچه با تمامی فرآیندها در سیستم نرم‌افزاری Primavera P6 EPPM

سیستم اطلاعات مدیریت پروژه یا سیستم جامع اطلاعات مدیریت پروژه و یا PMIS و یا Project Management Information System مبتنی بر راهکارهای اراکل پریماورا Oracle Primavera شامل نرم‌افزارهای Primavera Unifier پریماورا یونیفایر با پیاده‌سازی ماژول‌های مختلف مانند مدیریت اسناد مهندسی و یا مدیریت مدارک مهندسی و مدیریت تدارکات و یا تأمین تجهیزات پروژه.

ماژول‌های مدیریت پروژه

پیاده‌سازی ماژول‌های مختلف و فرآیندهای کسب و کار مختلف مورد نیاز در چرخه زندگی پروژه Project Lifecycle طبق استانداردهای PMBOK و همچنین بهترین شیوه‌ها Best Practices در فازهای مختلف پروژه از مهندسی، تدارکات و یا تأمین تجهیزات و ساخت، نصب و اجرا یا EPC پروژه Engineering، Procurement و Construction و پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی پروژه.

خانهابزارهاراهکارهاوبلاگتماس