با استفاده از سیستم مدیریت تدارکات نرم افزار یونیفایر (Unifier) امکان تعریف مراحل برگزاری مناقصه، پيگيري گردش کار تامین تجهیزات/ خريد کالا از مرحله درخواست خرید تا تحويل به انبار سایت وجود دارد. راهکار فوق در فرآیند مدیریت تدارکات شامل موارد ذیل میباشد:
مناقصه (Request for Bid)
- ایجاد خودکار RFB بر اساس درخواست خرید بخش مهندسی
- به جریان افتادن RFB و تخصیص به مسئول توسط مدیر بازرگانی پروژه پس از تایید
- تهیه بسته مستندات مناقصه و الحاق به RFB
- دعوت از Vendor ها طبق لیست مورد تأیید تامینکنندگان و ارسال نام کاربری و گذرواژه پرتال اختصاصی برای آنها
- امکان Clarification توسط تامینکنندگان تا رسیدن به پرپوزال نهایی در پرتال اختصاصی
- ارسال پیشنهاد فنی و مالی به صورت مخفی تا زمان مشخص شدن زمان بازگشایی پاکات
- دریافت پیشنهاد فنی جهت تهیه TBE توسط بخش بازرگانی از سیستم
- بازشدن قیمتها در روز و ساعت مشخص شده در RFB
- امکان تهیه جدول مقایسهای قیمت و تصمیم گیری در خصوص انتخاب برنده
- اعلام برنده و پایان فرآیند مناقصه
- ایجاد یک قرارداد به صورت خودکار با کلیه اسناد پیوست تکمیل شده و اطلاعات مربوط به تأمینکننده برنده
لیست کالا/مواد (Material)
- ثبت لیست مواد و تجهیزات تأمین برآورد شده در پروژه با مشخصات کامل (بدون مقدار)
- امکان کدگذاری اتوماتیک مواد به تفکیک Tag و Bulk
- امکان ورود MTO های تهیه شده در بخش مهندسی و لیست تجهیزات به صورت Excel روی قرارداد و PO با مقادیر
پیگیری ساخت و تامین کالا (Expediting)
- مشخص نمودن مراحل کنترلی خرید از صدور PO تا تحویل در سایت
- امکان ثبت گزارشهای پیگیری در سیستم با مشخص نمودن مرحله کاری و ثبت درصد پیشرفت
- امکان ثبت اسناد مرتبط و الحاق آنها شامل گزارشهای بازرسی، عکسها، مستندات فنی، مجوزها و …
- مشخص نمودن تاریخهای کنترلی مانند تاریخهای گارانتی، تاریخهای اعتبار (Expiry) و کنترل آنها
- مشخص نمودن تاریخهای بازرسی و ایجاد درخواست بازرسی به صورت اتوماتیک در سیستم
- ثبت گزارشهای حمل کالا و تحویل کالا به همراه ثبت مشخصات و مقادیر حمل شده/ تحویل شده
- ایجاد گزارشهای پیگیری تأمین به صورت ماتریسی، نموداری و تحلیلی
- ایجاد گزارشهای بالانس تأمین مواد و کالا (طراحی شده مهندسی و تأمین شده)