در نرم افزار Primavera P6 چهار صنعت به شرح زیر قابل انتخاب است. در این مطلب دلیل اصلی ایجاد این قابلیت در نرم افزار توضیح داده شده و تفاوت‌های آنها را بررسی می‌نماییم.

  • Engineering and Construction
  • Government, Aerospace and Defense
  • High-Technology, Manufacturing and Others
  • Utilities, Oil and Gas

قبل از توضیح لازم است بگویم تفاوت‌ها بسیار ناچیز می‌باشند و این مطلب را فقط به دلیل سوألات دوستان تهیه نمودم. در واقع برای توضیح تفاوت‌ها باید به نسخ قبلی رجوع کنیم. در ویرایش ۶ نرم افزار در زمان نصب صنعت مشخص می‌شد و در صورتی که Sample Data را درخواست می‌نمودیم پروژه‌های مثال از صنعت مد نظر ایجاد می‌نمود که می‌توانست در یادگیری نرم افزار کمک نماید. اما در نسخه‌های بعدی تمامی پروژه‌ها در تمامی صنایع ترکیب شده و زمانی که در نصب نرم افزار Load Sample Data انتخاب شود تمامی پروژه‌ها در تمامی صنایع ایجاد می‌شود.

در کل می‌توان تفاوت‌ها را به سه دسته تقسیم بندی نمود. Sample Data در نسخ قبلی، اصطلاحات و ترم‌ها و تفاوت سوم در پیش فرض‌ها

در صنایع E&C و Utilities and Oil/Gas ما با اصطلاحاتی مانند Original Duration، Budgeted Units و Budgeted Cost روبرو هستیم در حالیکه در سایر صنایع تمامی اصطلاحات Original و Budgeted به Planned تغییر نام پیدا نموده اند.

به عنوان مثال در صنعت Manufacturing ما ستونی به نام Original Duration نداریم و به جای آن از Planned Duration استفاده می‌کنیم.

اما آخرین تفاوت مربوط به پیش فرض‌های پروژه در فعالیت‌ها می‌باشد. همانطور که می‌دانید در نرم افزار Primavera P6 شش نوع فعالیت (Activity Type)، چهار نوع مدت زمان (Duration Type) و سه نوع درصد پیشرفت فعالیت (Percent Complete Type) داریم. در زمانی که صنعت را تغییر می‌دهیم پیش فرض پروژه‌ها تغییر می‌کند. هرچند به نظر من این قابلیت بسیار کم اهمیت بوده و مطمئناً در تعریف هر پروژه می‌بایست این پیش فرض‌ها بر اساس نیاز برنامه‌ریزی پروژه تنظیم گردند.

2 دیدگاه

  • […] در منوی Admin وارد Admin Prefrences شده و در بخش Industry صنعت مورد دلخواه خود را انتخای نمایید. در صورتی که می خواهید بدانید صنایع چه تفاوتی با یکدیگر دارند به مطلب مرتبط مراجعه نمایید. […]

  • […] در منوی Admin وارد Admin Prefrences شده و در بخش Industry صنعت مورد دلخواه خود را انتخای نمایید. در صورتی که می خواهید بدانید صنایع چه تفاوتی با یکدیگر دارند به مطلب مرتبط مراجعه نمایید. […]

    • دیدگاهتان را بنویسید

      خانهابزارهاراهکارهاوبلاگتماس