برخی از فعالیت‌ها نشانگر یک اتفاق هستند، برخی زمان انجام مشخصی دارند و برخی وابسته به فعالیت‌های دیگر زمانشان تغییر می‌کند. این تفاوت‌ها منطق ایجاد شش نوع فعالیت در Primavera P6 است که به ترتیب به شرح زیر می‌باشند:

کد نوع شرح
TD Task Dependent فعالیت‌هایی که بر اساس تقویم فعالیت زمانبندی می‌شوند. این فعالیت‌ها از نظر منطق زمانبندی تاریخ شروع و پایان مشخصی داشته و منابع مورد نیاز می‌بایست در زمانبندی فعالیت تامین شوند. این گونه فعالیت‌ها نیازمند منبع خاص و بحرانی خاصی نبوده و یا درجه اهمیت انجام آن در زمان مشخص بیشتر از در دسترس بودن منبع است.
RD Resource Dependent فعالیت‌هایی که بر اساس تقویم منبع زمانبندی می‌شود. این فعالیت‌ها برای انجام، نیازمند یک یا چند منبع محدود می‌باشند و در صورتی که منبع حضور نداشته و یا قابل تامین نباشد انجام نخواهد شد.
SM Start Milestone یک واقعه آغاز کننده در پروژه می‌باشد.
FM Finish Milestone یک واقعه اختتام دهنده در پروژه می‌باشد.
LOE Level of Effort (LOE) فعالیتی است که مدت زمان آن (OD) بر اساس پیش نیازی‌ها و پس نیازی‌هایش مشخص می‌شود. زمان شروع آن برابر است با زودترین تاریخ شروع یا پایان پیش‌نیازی‌ها و پایان آن برابر است با دیرترین تاریخ شروع یا اتمام پس‌نیازی‌ها
WBS WBS Summary فعالیتی است که مدت زمان آن برابر با زمان برنامه‌ریزی شده WBS Node مربوطه می‌باشد.

نکته ۱:

در صورتی که نوع فعالیت Task Dependent باشد در زمانبندی فقط تقویم فعالیت در نظر گرفته می‌شود و اگر Resource Dependent باشد فقط تقویم منابع.

نکته ۲:

برخی مایلستون‌ها خاتمه دهنده بخشی از فعالیت‌ها و آغاز کننده برخی دیگر می‌باشند. جهت استاندارد سازی در هر بخشی که قرار گرفت بسته به موقعیت در آن بخش نوع آن (شروع یا اختتام) مشخص می‌شود. برای مثال فعالیتی مثل ارسال درخواست خرید اگر در WBS بخش مهندسی قرار گیرد مایلستون پایان و در صورتی که در بخش تدارکات به عنوان فعالیت اضافه شود مایلستون شروع می‌باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

خانهابزارهاراهکارهاوبلاگتماس